Kuluttajaliiton ohjeistuksia
- Kerro matkapuhelinnumerosi, syntymäaikasi ja sosiaaliturvatunnuksesi vain silloin, kun näitä tietoja todella tarvitaan. Huijari saattaa kysyä esimerkiksi puhelinnumeroasi siksi, että hän voi jatkossa lähettää sinulle maksullisia tekstiviestejä. Älä myöskään luota sokeasti sähköpostin lähettäjätietoihin ja kaikkiin verkkosivustoihin. Varmista esimerkiksi, että verkkopankin kirjautumissivun osoiteriviltä löytyy lukittu lukkoikoni.
- Huijatuksi tulemisessa ei ole mitään hävettävää, sillä kuka tahansa saattaa joutua huijatuksi. Jos olet tullut huijatuksi, ota aina yhteyttä viranomaisiin, sillä yhteydenottosi saattaa auttaa viranomaisia ottamaan rikolliset kiinni.
Lähde: https://www.kuluttajaliitto.fi/materiaalit/huijaukset/
Kommentit
Lähetä kommentti